Image default
Putopisi

Zašto kupovina avio karte u agenciji je povoljnija

Zašto je povoljnija kupovina avio karte u agenciji ?

Sigurno ste čuli da su agencije skupe i da avio karte mogu da se kupe preko raznih sajtova iz inostranstva i da se tako uštedi.

Sa tim pitanjima se suočavaju i same avio kompanije. Postoje sajtovi iz inostranstva na kojima su cene avio karata za nacionalnu avio kompaniju Air Serbia povoljnije nego na sajtu same avio kompanije.

O čemu se tu radi? Da li je zaista tako povoljnije?

Sajtovi poput skaj skenera su napravljeni da prikupe ponude avio karata sa više strana, od više svetskih agencija, sortiraju ih po ceni i prikažu korisnicima.

Cene su formirane na osnovu ponude same avio kompanije i na ovom koraku ne smeju se razlikovati.

Sajt ima budžet za reklamiranje i upravo iz tog budžeta vrši korekcije cena.

Da bi privukao pažnju određenog tržišta, sajt smanjuje cene i dovodi ih na nivo ispod realnih cena avio kompanija.

To traje neko vreme i za određene avio kompanije.

Posle “akcije” cene se vraćaju na normalu ili se povećavaju iznad normale, a kupci nastave da kupuju misleći da i dalje dobijaju najjeftinije moguće.

Recept je puno puta do sada primenjen na inostranim sajtovima, čak su otvarali i .rs domeni za te potrebe kako bi bili uverljiviji za kupce iz Srbije.

Ako izuzmemo razliku u ceni dok traje “akcija” sve ostalo je čist gubitak za putnike.

  1. Dostupnost – kada putnik ima potrebu za direktnom komunikacijom sa prodavcem ona se svodi na slanje mejlova ili pozivanje call centra u inostranstvu.

Brojne su situacije u kojima putnik mora da se obrati prodavcu:

  • pitanja procedure za putovanje – razna pravila, potrebna dokumentacija, covid ograničenja i obaveze
  • zahtevi za promene avio karata
  • zahtevi za dodatne usluge – rezervacije sedišta, kupovina prtljaga, obroci u avionu…
  • zahtevi za refundacije avio karata
  • itd…mnogo je zahteva, tek kada se pojavi potreba, shvatićete

Korisnička podrška je neuporedivo bolja u našoj agenciji u odnosu na inostrani sajt.

Kod nas podršku pružaju ljudi koji poznaju posao prodaje avio karata i rade ga uspešno svakoga dana.

Ukoliko pozovete call centar naveden na inostranom sajtu dobićete call centar koji obuhvata više raličitih branši i nije usko specijalizovan za prodaju avio karata.

Sve se svodi na to da će vaš zahtev biti preuzet, zapisan u sistem, a onda ćete morati da čekate nekog stručnog ko će taj zahtev obraditi i ponuditi vam rešenje koje često nije u skladu sa vašim željama i potrebama.

Dakle, prvi koji se javio ima samo papir i olovku i to zapisuje, a onaj koji vam se nikada neće javiti donosi odluke umesto vas i samo vas o tome obaveštava.

Nismo sigurni da će vam se takav način komunikacije svideti.

Imajte na umu da pozivanje inostranih call centara košta, često se osim cene inostranog poziva plaća i cena pozivanja call centra što može da bude i 5 eur / 1 minut. Za 1 minut nećete ni doći na red da razgovarate sa operaterom pa se razlika u ušteđenom novcu veoma brzo topi.

2. Rokovi rešavanja zahteva

Da li ćete verovati ako vam kažemo da neki zahtevi upućeni inostranom call centru ili inostranom sajtu nisu nikada rešeni. Svi ostali su rešavani veoma sporo, toliko sporo da su kod klijenata sa kojima smo razgovarali proizveli veliku nervozu, stres kao i neizvesnost u dalji tok njihovog putovanja.

Svakodnevno nam se javljaju putnici koji čekaju na odgovor inostranog sajta ili call centra i iz tih razgovora smo sve ovo i zaključili pa odgovorno tvrdimo da su rokovi tako postavljeni da nema roka već kada stignu, uradiće ili možda neće.

3. Odgovornost

Ta reč je rezervisana za domaće agencije, dok su inostrani sajtovi bez ikakve odgovornosti prema putnicima iz Srbije. Mi nismo u EU, nismo ni u USA gde ti sajtovi ne mogu da posluju bez odgovornosti pa su kupci iz Srbije prepušteni dobroj volji prodavca.

Često se dešava da avio kompanije menjaju red letenja pa na primer putnik koji je treba da putuje ujutro i vrati se uveče dobije promenjenu kartu sa odlaskom popodne, a povratkom uveče.

Kada se požali, ne dobije odgovor pa putovanje gubi smisao, a samim tim i kupovina na internetu bez kvalitetnog sagovornika.

Za to vreme, mi radimo u interesu putnika. Čim dobijemo poruku za promenu leta odmah obaveštavamo putnika i nudimo alternativne opcije pa radimo zajedno da putnik izabere najbolju.

Ne menjamo karte dok se putnik ne odluči. To radimo 24/7 i svakak promena leta je ispraćena sa naše strane, a putnik obavešten i zbrinut.

To je odgovornost.

4. Rešavanje kriznih situacija

U vreme pandemije je posebno izražena prednost kupovine kod nas u odnosu na kupovinu preko interneta u domenu kriznih situacija.

Otkazani su letovi za sutra i potrebno je hitno uraditi avio karte sa drugom kompanijom.

Pravilo je da kompanija koja otkazuje letove vraća novac ali procedura traje i do mesec dana. Ako se radi o nekoliko avio karata za Australiju koje koštaju oko 5000 eur, klijenti se nalaze u neprijatnoj situaciji da pored onih 5000 eur koje su već dali pronađu još 5000 eur za nove avio karte, a da čekaju na refundaciju prvih.

Mi smo prepoznali takvu situaciju i ponudili rešenje našim klijentima:

  • uradićemo refundaciju u GDS sistemu
  • sredstva ćemo prepisati na kredit za kupovinu novih avionskih karata
  • klijenti iz primera neće morati da stvore još 5000 eur za nove avionske karte i odleteće u Australiju bez brige i stresa

Sigurni smo da tako nešto ne može da se desi kupovinom preko interneta…

5.  Borba za interes klijenata

Klijenti ne vide akcije koje mi preduzimamo kako bismo se kod avio kompanija izborili za što bolje uslove za promene i otkazivanje avio karata.

Primer su sportske ekipe koje do poslednjeg dana ne znaju da li su sportisti oba kluba zdravi i da li će se utakmica odložiti ili odigrati.

U slučaju otkazivanja preduzimamo radnje kako novac ne bi propao, a avio kompanije ne bi bile na šteti.

To ne rade inostrani sajtovi.

6. Činjenice

  • na inostranim sajtovima ne kupuju ozbiljne firme, sportske ekipe, organizatori skupova i oni koji nemaju prava na grešku
  • na inostranim sajtovima kupuju fizička lica sa željom da uštede makar i 1 eur i pokažu prijateljima kako su pronašli jeftino
  • oni posle ne pokazuju prijateljima koliko ih je to zaista koštalo
  • oni koji shvate se vraćaju u domaću agenciju
  • mnogo inostranih sajtova je nestalo i odnelo novac putnika u nepovrat

Hvala Vam na razumevanju i vremenu odvojenom za čitanje ovakvog članka.

Članak je napisan kako bi vam približio realnu sliku, a nema za cilj da navija za domaću agenciju.

Ocenite aranžman
[Total: 2 Average: 5]

Proverite i ovo...

Najbolja Banja Srbije, Soko Banja – „Soko Banja Soko Grad odeš star dođeš mlad“

nikola

Santorini – plavo-bela bajka za romantične duše

admin

Nikiti letovanje Sitonija

admin